MISJA SZKOŁY
Naszym zadaniem jest wspieranie rodziny w procesie wychowania i nauczania, stwarzając uczniom optymalne warunki do prawidłowego, wszechstronnego rozwoju intelektualnego, społecznego i duchowego.
„Naszym celem jest nie tylko rozwijanie umysłów za pomocą nauk i umiejętności, lecz także uszlachetnianie serc i dusz.” z myśli Stanisława Konarskiego
WIZJA SZKOŁY
W naszej szkole dążymy do wychowania ucznia mającego świadomość, że jest członkiem społeczności ludzkiej. Uczymy kochać, szanować i żyć kulturą i tradycją narodu polskiego. Rozwijamy patriotyzm jako wartość nadrzędna.
Jednocześnie wychowujemy dzieci i młodzież w szacunku, otwartości i tolerancji wobec innych narodów europejskich, ucząc, języków obcych, kultury, geografii itd.
Wychowujemy ucznia świadomego i odpowiedzialnego, posiadającego wiedzę i umiejętności konieczne do przyszłego funkcjonowania we współczesnym świecie.
Wspieramy aktywność i zachowanie uczniów mające na celu podniesienie jakości życia społeczności szkolnej.
Doceniamy i nagradzamy wysiłek, pomysły i chęci uczniów, mające na celu zwiększenie efektywności ich nauczania oraz wzmocnienie prestiżu naszej szkoły w środowisku lokalnym.
Nasza szkoła:
- stwarza uczniom bezpieczne i optymalne warunki do rozwoju postaw ważnych dla obywatela Europy
- znana jest w środowisku, jako placówka oferująca usługi edukacyjne na wysokim poziomie jakości
- zatrudnia zespół nauczycieli nastawionych innowacyjnie, którzy chętnie się dokształcają i doskonalą
- jest otwarta na środowisko i współpracę ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji i pomocy społecznej
PRIORYTETY SZKOŁY:
- wychowanie intelektualne zmierzające do umiejętności samodzielnego poszukiwania odpowiedzi w różnorodnych źródłach na problemy i zagadnienia
- wychowanie patriotyczne i regionalne ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia poczucia tożsamości narodowej
- wychowanie ku wartościom duchowym i społecznym
- edukacja europejska
- wychowanie przez sport
- wychowanie poprzez rozwijanie zainteresowań i talentów
- wychowanie do samorządności poprzez wdrażanie do samostanowienia oraz kreowania życia szkoły (możliwość tworzenia i pracy na rzecz Samorządu Uczniowskiego)
MODEL ABSOLWENTA
Absolwent naszej szkoły:
- posiada zainteresowania i rozwija je na miarę swoich możliwości
- ma swoje upodobania, jako twórca i odbiorca sztuki
- wykazuje się samodzielnością
- jest ciekawy świata
- lubi i chce się uczyć
- aktywnie uczestniczy w wycieczkach
- jest odpowiedzialny - umie podejmować działania i przewidywać ich konsekwencje
- umie rozwiązywać problemy
- cieszy się z sukcesów i potrafi akceptować porażki
- zna swoje słabe strony i potrafi nad nimi pracować
- umie dokonać samooceny
- jest otwarty - łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami
- umie współdziałać w grupie
- prezentuje swój punkt widzenia i rozważa poglądy innych
- jest dobrym organizatorem
- pozytywnie patrzy na świat
- wierzy w siebie
- cechuje go uczciwość i prawdomówność
- zna normy dobrego zachowania się i według nich postępuje
- zna symbole narodowe, regionalne i wie jak się wobec nich zachować
- jest wrażliwy na piękno przyrody (świadomość ekologiczna)
- jest tolerancyjny
- jest wrażliwy na potrzeby innych
- zna swoją wartość, jest świadomy swoich praw
- zna i respektuje prawa innych ludzi
Zapraszamy !!!